Menu

Wielkie produkcje telewizyjne

- Produkcja filmów
Wielkie produkcje telewizyjne

Jeszcze kilkanaście lat temu tylko nieliczne telewizje były w stanie wyprodukować serial telewizyjny, który mógłby konkurować z największymi produkcjami filmowymi na świecie. Wydawało się, że różnica jakościowa między telewizją, a Hollywood będzie nie do nadgonienia. Rzeczywiście po dziś dzień jeśli chodzi o wielkie kasowe superprodukcje nastawione na niesamowite efekty specjalne i ogromny plan oraz udział ścisłej czołówki aktorów światowych, Hollywood posiada niesamowitą przewagę infrastrukturalną, zaplecze technologiczne i doświadczenie. W kwestii tworzenia jednak doskonałych scenariuszy i jakości ich realizacji, telewizje jak HBO, Showtime czy FOX nie mają się dzisiaj absolutnie czego wstydzić. Co istotne, do gry włączają się także takie podmioty jak AMC czy Netlix, wcześniej bardzo małe, ale na fali swoich wielkich hitów jak Breaking Bad, Mad Man czy House Of Cards udało im się zarobić tyle, że dzisiaj mogą pozwolić sobie na swobodne inwestowanie w praktycznie każdy projekt.

Ogromne środki finansowe w telewizji to coś, co otwiera szeroko drzwi do agentów największych gwiazd, a ponieważ produkcje telewizyjne nie są już słabe i mogą przynieść wielką popularność globalną, nawet największe hollywoodzkie gwiazdy okazjonalnie przyjmują propozycje pokazywania się w niektórych telewizyjnych tytułach. Wszystko to sprawia, że telewizje stają się coraz atrakcyjniejszym miejscem do reklamy, a to przynosi im jeszcze więcej pieniędzy, które następnie mogą być wydawane na podnoszenie swojej jakości programowej. Bardzo istotne dla całego rynku telewizyjnego jest także stale rywalizowanie z innymi podmiotami – podczas gdy na rynku filmów taka konkurencja nie jest wyraźna ani tak bezpośrednia, przy produkcji seriali walka jest niemal namacalna. W tych samych godzinach tylko jedna stacja może wygrać widza, a każda stara się przygotować dla niego jakiś unikalny program albo serial, często bardzo kosztowny. Niezadowalające wyniki oglądalności skazują więc poszczególne tytuły na niemal natychmiastowe usuwanie z ramówek i zastępowanie kolejnymi pomysłami, nowymi formatami, innymi tytułami. Do momentu, aż uda się znaleźć coś przykuwającego zadowalającą część widowni.

Dodaj komentarz